Kolej Ungku Omar, Universiti Pendidikan Sultan Idris assalikin@gmail.com

Assalamualaikum wbt.. Selamat Datang Ke Blog Rakan Surau As-salikin, KUO, UPSI.. Semoga Blog Ini Bermanafaat Kepada Anda Semua..

Wednesday, July 15, 2009

Aluan dari Pengerusi Kelab Surau As-salikin



Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-Nya kita memasuki semester pertama dalam pengajian 2009/2010 kali ini. Selamat datang diucapkan kepada Mahasiswa/I baru ke Universiti Pendidikan Sultan Idris dan selemat meneruskan pengajian kepada Mahasiswa/1 lama moga-moga kejayaan milik kita semua untuk menjadi seorang guru yang budiman.

Semester ini saya dipertanggung jawabkan untuk memegang jawatan Pengurusi Kelab Surau Kuo.Alhamdulillah surau As-salikin Kuo Bertambah ceria dengan kehadiran Para Mahasiswa untuk solat berjemaah. Ini menunjukkan kesan positif di mana mahasiswa memunaikan solat seperti mana yang di anjurkan oleh Nabi Muhammad S.a.w. Surau atau Madrasah atau Masjid merupakan institusi penting dalam mengerakkan masyarakat. Dalam kontek Kuo surau merupakan institusi yang dapat mengeratkan silaturahim, tempat menadah ilmu agama, tempul berkumpul dan sebagainya. Pada Semester ini Kelab Surau akan membantu Exco latihan Pembangunan Sahsiah dalam menjayakan program-program berbentuk kerohanian seperti kuliah-kuliah maghrib, ceramah-ceramah agama semperna peristiwa, program berbuka puasa, ambang `ihya Ramadhan dan sebagainya. Jadilah pemuda-pemuda yang sentiasa mendekatkan diri kepada ALLAH dan sentiasa solat di masjid. Pemuda seperti ini akan di naungi dibawah arasy ALLAH s.w.t di akhirat kelak.

Harapan saya, semua mahasiswa/i Kuo dapat memeriahkan dan mememuhkan ruang yang ada untuk meninceduk ilmu agama dalam membina jati diri yang kukuh sebagai guru. Marilah sama-sama kita menjadi seorang mahasiswa yang beriman, bertaqwa, berilmu, berintegriti dan bertanggungjawab. Lawati blog saya www.mohabar08.blogspot.com

MOHD HANIF AZWAN BIN AB RAHMAN

PENGERUSI KELAB SURAU AS-ASALIKIN

KOLEJ UNGKU OMAR (KUO)

UPSI 2009