Kolej Ungku Omar, Universiti Pendidikan Sultan Idris assalikin@gmail.com

Assalamualaikum wbt.. Selamat Datang Ke Blog Rakan Surau As-salikin, KUO, UPSI.. Semoga Blog Ini Bermanafaat Kepada Anda Semua..

Sunday, November 23, 2008

Selamat Bercuti !!

Assalamualaikum wbt...

Pihak kelab rakan surau ingin mengucapkan selamat bercuti kepada semua pengunjung.. Semoga cuti pada kali lebih bermakna dan bermanafaat buat kita semua..

Sebenarnya kita senantiasa berada dalam kerugian sekiranya masa yang ada tidak digunakan dengan sebaiknya.. Kita adalah umat Muhammad S.A.W. yang mempunyai sedikit kesedaran terhadap agama.. kita mesti ingat bahawa kita berbeza dengan orang lain, maka semestinya kita berkelakukan seperti manusia yang luar biasa..

Jika kebanyakan mahasiswa mengisi masa cutinya dengan hiburan, televisyen, radio dan sebagainya, maka semestinya kita menggantikannya dengan membaca al-Quran, berzikir dan sebagainya..

Jika kebanyakan mahasiswa UPSI mengisi masa cutinya dengan tidur dan tidur serta tidur yang berpanjangan, maka semestinya kita menggantikannya dengan bangun tahjud dan sebagainya..

Marilah sama-sama kita berazam, moga-moga diberikan kekuatan oleh Allah untuk memperbanayakkan amalan kita terutamanya dalam tempoh yang mencabar ini..

INSYAALLLAH.. Kullu Ammum Wa Antum Bil Khair